مستضعفین تی وی

اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي‏

حضرت آیت الله مظاهری: تازگي و کهنه نشدن عزاي امام حسين«سلام‌الله‌عليه»، شبيه طراوت دائمي قرآن کريم ا

صفحه اصلی

ایمیل مطالب پروفایل مدیر رهبری پشتیبانی

مذهبی
توحید
مهدویت
معاد
نماز
قرآن
احکام
امر به معروف و نهی از منکر
حجاب
اثر منفی دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
ازدواج
محرم
نگاه
ابلیس
گناه
نبوت
روزه
خمس
زکات
عاشورا و امام حسین
آیا می دانید ؟
احادیث ، روایات ، داستان
احادیث ناب
روایات ناب
داستان ناب
کتاب و گفتۀ بزرگان
علمی
اجتماعی
حق الناس
رشوه
مطالب جالب
دیگر مطالب
واقعیات جامعه غرب
تاثیر سایتها و فیلمهای غیر اخلاقی
مد و مدگرایی
پزشکی
مشکلات مبتلا به
دانلود
مناجات حاج منصور ارضی
سید مهدی میر داماد
نرم افزار کاربردی موبایل
دانلود سخنرانی
موبایل
کتاب
نرم افزار
کامپیوتر
نرم افزار
کتاب
اخبار
سینما و تلوزیون
رژیم پهلوی
سخنرانی استاد پناهیان


حجاب
حجاب
روزه
نماز
روزه
امر به معروف و نهی از منکر
نگاه حرام
نگاه
اسرار روزه
روزه درمانی
امر به معروف
نهی از منكر
ماه رمضان
امر به معروف و نهی از منكر
شیطان




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 89
بازدید کل : 15554
تعداد مطالب : 285
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


حضرت آیت الله مظاهری: تازگي و کهنه نشدن عزاي امام حسين«سلام‌الله‌عليه»، شبيه طراوت دائمي قرآن کريم ا

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


حضرت آیت الله العظمی مظاهری بیان داشت: تازگي و کهنه نشدن عزاي امام حسين«سلام‌الله‌عليه»، شبيه طراوت دائمي قرآن کريم است که يکي از معجزات آن کتاب نوراني به شمار مي‌رود.

 

1


به گزارش شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)، حضرت آیت الله العظمی مظاهری امروز در درس اخلاق خود با تاکید براینکه يکي از امتيازهای مهم امام حسین«سلام‌الله‌عليه»، شور و حرارت محبّت ایشان است که در قلوب همۀ مردم قرار دارد، اظهارداشت: حرارت محبّت این امام همام چنان در دل‌ها قرار گرفته که از بين رفتني نيست و نکتۀ مهم اينکه این عشق و شور و حرارت، در بهشت نیز همراه انسان‌ها خواهد بود.

وی افزود: به تبع تازگی و همیشگی محبّت حسینی، مجالس عزاداری‌ ایشان نیز کهنه شدنی نبوده، همواره برقرار و پابرجاست.

این مرجع تقلید با تاکید بر حضور پرشور مردم در مجالس عزاداری های امام حسین (ع) گفت: همگان به واسطۀ حضور در این مراسم، می‌توانند دنيا و آخرت و دین خود را اصلاح نمایند. ضمن دعا برای خود، به فکر دیگران نیز باشند، خصوصاً در شرایط فعلی که وضعیّت زندگی برای همۀ مردم سخت شده است و چاره‌ای جز نظر لطف امام حسین«سلام‌الله‌عليه» نیست.

وی تاکیدکرد: در روايات معتبر، ثواب‌هاي فراوان و حيرت‌انگيزي برای گریه بر امام حسین«سلام‌الله‌عليه» بیان شده است، امّا برخی از افراد چون نمی‌توانند وجود این همه ثواب برای عزاداری را درک کنند، دست به انکار آن می‌زنند!

متن کامل سخنان حضرت آیت الله مظاهری که در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید منتشر شده، در پی می آید:

*شور و محبّت حسینی در قلوب مردم

 

جمعه 3 آذر 1398

 

ادامه مطلب


خدایا ما را سر راه امام حسین قرار بده !!

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


خدایا ما را سر راه امام حسین قرار بده !!


سر راه امام حسین یک غلام ، گریه می‌کرد ناراحت بود دلش گرفته بود . دلش گرفته است ، غلام هم هست، ضعیف است، یک جایی نشسته، سر راه امام حسین هم هست، تمام شد دیگر! همۀ شرایط نجات فراهم است. آدم کافی است مظلوم باشد، ضعیف باشد، دلش گرفته باشد، سر راه امام حسین هم بنشیند. همین چند تا شرط کافی است برای نجات.آقا امام حسین علیه‌السلام رد نشد از پیشش، دید دارد آه می‌کِشد، یک تکه نان می‌‌خورد، یک تکه نان می‌اندازد جلوی سگ. آقا فرمود چه شده است؟ گفت آقا ولم کن! گفت نه چه شده تو به من بگو! گفت غلام یک ارباب یهودی هستم، هیچ‌کسی هم نمی‌خرد ما را ببرد از اینجا بیاورد بیرون خودمان هم دیگر خسته شدم دیگر کسی ما را در نمی‌آورد.آقا فرمود بلند شو برویم! آوردش درِ خانۀ یهودی . در زد تا یهودی آمد، شناخت السلام علیک یا ابا عبدالله! این‌قدر احترام به امام حسین کرد! آقا درِ خانۀ ما آمدی؟! آقا فرمود که این غلامت را خواستم بخرم می‌فروشیش به ما؟ گفت آقا بخریش؟ مال شما! اصلاً این هدیه به شما! خانم این آقای یهودی، آقا بلافاصله به غلام فرمود من هم تو را در راه خدا آزاد کردم. آقا این را می‌گویی؟ تو که هستی حسین؟خانم یهودی از تَه خانه آمد گفت السلام علیک یا ابا عبدالله! ناز قدم‌های تو آن باغی که آن غلام تویش خدمت می‌کرد باغ مال من بود، من هم باغ را به او می‌بخشم. آقا لبخند زد به صورت غلامِ دیدی؟ دیگر دلت گرفته که نیست؟ ما از بندگی غیر به بندگی خدا پناه ببریم. آقا خواست خداحافظی بکند یک غلام آن‌جوری آزاد کرد دو تا غلام دیگر این‌جوری. خانمِ گفت آقا تا اینجا هستی من می‌خواستم به خاطر یمن قدم‌های تو مسلمان بشوم اشهد أن لا اله الّا الله! مردِ هم مسلمان شد. او را از غلامی آنها نجات داد اینها را از غلامی شیطان نجات داد و هوای نفس


گزیده ای از سخنرانی استاد پناهیان

 

جمعه 3 آذر 1391

 

ياران حسين(ع) عارف‌ترين نسبت به حق امام زمان هستند

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


پژوهشگر حوزه عاشورا:
ياران حسين(ع) عارف‌ترين نسبت به حق امام زمان هستند

خبرگزاري فارس: محقق و پژوهشگر حوزه عاشورا و كربلا گفت: تاريخ گواه مي‌دهد كه ياران با وفاي امام حسين(ع) عارف‌ترين و و آگاه‌ترين مردمان نسبت به حق ولي خدا و امام زمان هستند.
 

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، محمدرضا سنگري شب گذشته در همايش تخصصي آيينه آفتاب اظهار داشت: ويژگي‌هاي ياران امام حسين(ع)، از جمله مكارم اخلاق بسيار ارزشمندي است كه مي‌تواند در زندگي ما الگوي بسيار مناسب باشد. وي ادامه داد: با توجه به راويان و منتقل كنندگان نسبتا زيادي كه از واقعه كربلا در تاريخ وجود دارد با استناد به مدارك و مكتوبات، حتي كوچك‌ترين اخلاق و سيره ياران امام حسين(ع) را مي‌توان مورد بررسي قرار داد. وي با بيان اينكه پيامبر اكرم(ص) نيز در مورد ويژگي اخلاقي ياران امام حسين(ع) به‌صورت كاملا روشن و شفاف اشاره داشته‌اند، اضافه كرد: زماني كه امام حسين(ع) در سنين كودكي قرار داشتند پيامبر(ص) فرمودند: از اينان خدا آگاه‌تر در روزگار كسي نيست و به اين طريق بزرگي و معرفت ياران امام حسين(ع) نسبت به خداي متعال و حق ولي او را به تمامي اعصار و روزگاران اشاعه دادند. سنگري با تاكيد بر اينكه ريزترين اتفاقات كربلا به واسطه نقل كنندگان نسبتا زياد آن به درستي ثبت شده است، اظهار داشت: يكي از بزرگ‌ترين شاخص‌هاي كربلا از نظر تاريخي همين موضوع است و حتي در بخش‌هاي گسترده‌اي از اسناد نيز رابطه ياران امام حسين(ع) با يكديگر و با امام(ع) به شكل ريز بيان و همين موجب شد تا تمام زوايا و نكات قيام امام حسين(ع) در تاريخ ثبت شود. وي گفت: بر اساس آيات قرآن و روايات متعدد امام حسين(ع) تحقق‌بخش آرمان‌هاي الهي تمامي پيامبران و وارث آنان است و در حقيقت اگر قرآن كريم عالي‌ترين قانون است، كربلا عالي‌ترين مرحله اجراي اين قانون است. اين محقق و پژوهشگر تاكيد كرد: كربلا قرآني مجسم است و متاسفانه محققان ما كمتر درباره شباهت‌هاي كربلا و قرآن كريم كار كرده‌اند. وي گفت: بزرگ‌ترين راوي وقايع كربلا حضرت زينب كبري(س) هستند كه تا آخرين لحظات عمر مبارك‌ در خطبه‌ها و سخنراني‌هاي آتشين خود بارها به افشاگري و رسوايي بني اميه و اعلان مظلوميت اهل بيت(ع) پرداختند. سنگري افزود: جالب اين كه در روايت‌هاي معتبر گزارشگران لشكر يزيد نيز حتي يك بار اعلام عجز يا ذلت و حتي هراس از سوي ياران امام حسين(ع) ديده نمي‌شود و از ابتداي نبرد، با شهادت هر يك از ياران، امام حسين(ع) آرامش بيشتري مي‌يافتند و نور الهي بيشتر در چهره امام(ع) موج مي‌زد كه اين اوج تسليم در برابر خواست خدا در جهت زنده نگه داشتن دين الهي است. وي با بيان اينكه ميان ياران امام حسين(ع) در كربلا هيچ عنصر اضافي و غيرقابل كاربردي وجود ندارد، تصريح كرد: نهضت حسيني هيچ عنصر اضافي ندارد و تمامي افرادي كه در اين نهضت به ياري امام حسين(ع) مي‌شتابند بخشي از تاريخ كربلا مي‌شوند و دليل اين موضوع هم اين است كه امام(ع) قبل از آغاز جنگ همه ياران خود را تا آخرين حد، پالايش و تفكيك مي‌كنند تا برترين‌ها از بهترين‌ها باقي بمانند. اين عاشوراپژوه درباره دليل عدم پرداختن كافي به شخصيت و زندگي ياران امام حسين(ع) در طول تاريخ گفت: واقعيت اينجاست كه ياران امام حسين(ع) همچون ستارگاني در پس چهره خورشيد كربلا يعني حضرت اباعبدالله الحسين(ع) قرار دارند و از اين رو كمتر در مركز ديد قرار گرفته‌اند و پيشنهاد مي‌كنم كه براي روشن‌تر شدن زواياي حماسه حسيني و دور شدن خرافه از اين واقعه عظيم حتما محققان ما به سمت شناخت و بررسي شخصيت ياران امام حسين(ع) بروند. انتهاي پيام/آ20

 

جمعه 3 آذر 1398

 

یزید یا امام حسین (ع) ، کدام بر حق اند؟

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


یزید یا امام حسین (ع) ، کدام بر حق اند؟

 

شیعه هزاران برابر بیشتر از یزید بدعت در دین آورده است.


مدیر شبکه وهابی وصال فارسی در اظهاراتی به تطهیر یزید پرداخته و وی را هزاران برابر بهتر از شیعیان معرفی کرده و گفت: «یزید یک درصد بدعت های شیعه را نداشته است ولی شیعه هزاران برابر یزید بدعت در دین آورده است.»!!
مدیر این شبکه وهابی جرم یزید را اندک دانسته و اظهار داشت: «یزید فقط به خاطر یک اشتباه آن هم موروثی کردن خلافت و کشتن امام حسین (ع) متهم است.»
وی با منحرف کردن قیام امام حسین (ع) و با هدف مقابله با هدف آن حضرت تصریح کرد: «اعتراض امام حسین (ع) به این بود که چرا یزید مثل عمر و ابوبکر حکومت نمی کند و در نتیجه در این راه کشته شد پس حسین(ع) شهید راه خلافت است نه شهید راه امامت، ولی شیعه امروز نمی خواهد حسین(ع) واقعی به مردم معرفی شود و حادثه عاشورا را تشیع به فاجعه عاشورا تبدیل کرده است.»!!

گفته این کارشناس وهابی در حالی بیان می شود که خود اهل سنت نیز در منابع خود در مورد مقدس بودن قیام امام حسین (ع) روایات فراوانی وارد شده است.
لازم است است در اینجا مختصر توضیحی برای این کارشناس نا آگاه وهابی بدهیم:
علل قیام امام حسین (ع)
در مورد علل و انگیزه قیام امام حسین (علیه السلام) آنچه به اختصار می توان اشاره کرد بدین قرار است:

1-بیعت خواهی یزید: یزید به والی خود در مدینه نوشت: «حسین و عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر را احضار نموده و از آنها بیعت بگیر و اگر بیعت نکردند آنها را گردن بزن و سرشان را برای من به شام بفرست.»
و امام در جواب فرمود: «هنگامی که امت اسلامی به پیشوائی مثل یزید گرفتار گردد باید فاتحه اسلام را خواند[1]. و بدین جهت از بیعت با یزید امتناع ورزید.»
2- دعوت مردم کوفه از امام (ع) و اقامه حجت بر امام (ع): به جهت اینکه وظیفه امام این است که در صورت آماده بودن زمینه، در جامعه اسلامی حکومت حقه اسلامی را تشکیل دهد و بحسب ظاهر چنین زمینه ای آماده بود، چون مردم کوفه با ارسال حدود 12 هزار نامه برای امام (ع) آمادگی خود را برای کمک به امام با لشکر صد هزار نفری اعلان نمودند[2]، معلوم است که اگر امام اجابت نمی فرمود، چه بسا در برابر خدا و امت اسلامی و تاریخ مسئول بوده و مواخذه می گردید.
خلافت و حکومت، حق مسلم آن حضرت بوده است، چنانکه فرموده: «به جانم قسم امام نیست مگر آنکه به کتاب خدا عمل کند و به عدل و قسط رفتار نماید و بر حسب قانون و حق مجازات کند و خود را در مسیر رضای خدا قرار دهد[3]و روشن است در آن زمان تنها کسی که بتواند همه این شرائط را به طور کامل رعایت نماید خود امام علیه السلام بوده اند.»
3-اصلاح امت و مبارزه با فساد: چنانکه خود حضرت فرمود: «انگیزه ام از قیام، اصلاح امت جدم رسول خدا است[4]. و به عبارت دیگر یکی از علل قیام امام حسین (ع) زنده کردن ارزش های اسلامی بوده است. همان ارزش هایی که حکومت اموی سعی می نموده آنها را نابود کند. برخی از ارزش هایی که حکومت بنی امیه سعی در محو آن داشت بدین قرار است:
الف- وحدت اسلامی، حکومت بنی امیه از طریق احیای تعصبات قبیله ای و وادار کردن شعرای قبایل بر هجو قبیله رقیب، و نیز از طریق ایجاد اختلاف میان اعراب اصیل و موالی، سعی می کرد ریشه های وحدت اسلامی را متزلزل کند. در حالی که شکوه و عظمت اسلام وابسته به همین وحدت میان امت اسلامی است.
ب- حریت: منطق حکومت اموی شمشیر و شکنجه و ترس و ارعاب بود و از این طریق حریت و آزادی و آزادگی را از میان امت اسلامی برداشته بودند ولی امام با شهادت خود درس آزادی و آزادگی به مردم داد. و مردم نیز برای بدست آوردن حریت بعد از شهادت امام حسین (علیه السلام) قیام های متعددی برپا نمودند.
ج- اخلاق اسلامی و انسانی: چون حکومت فاسد با جامعه و مردم صالح نمی تواند کنار بیاید و حکومت ها باید مردم را همانند خود بسازند، چنانکه خود معاویه پس از پیمان با امام حسن بن علی علنا اظهار داشت که به هیچ یک از شرایطی که در قرار داد به نفع امام حسن بن علی قرار داده شده است عمل نخواهد کرد، عملا دروغ و نیرنگ و فساد را در جامعه ترویج می داد. و لذا امام حسین (ع) می فرماید: «همانا سنت رسول خدا (ص) را بدست فراموشی سپردند و بدعت ها را زنده کردند.» یا فرمود: «شما را به زنده کردن معارف حق و از بین بردن بدعتها دعوت می کنم.»[5]
خلاصه اینکه در جامعه آن روز فسادی بالاتر از تصدی ظالمین و ستمگران در مناسب حکومتی نبوده است، که در حقیقت ریشه همه فساد و بدبختی در جامعه است. چنانکه امام در برابر لشکر حر فرمود: «ای مردم! همانا رسول خدا (ص) فرمود: هر کس سلطان ستمکاری را ببیند که محرمات الهی را حلال می شمارد و با خدا پیمان شکنی می کند، و با سنت و روش رسول خدا مخالفت می ورزد، ولی با او مخالفت نکند بر خداست او را با همان ستمگر محشور گرداند و در جایگاه ستمکاران قرار دهد.»[6].
البته این علت و انگیزه سومی را که بیان داشتیم می توان تحت عنوان وسیعتری به نام «امر به معروف و نهی از منکر» هم جای داد که در بیان امام حسین (علیه السلام) به عنوان هدف قیامشان طرح شده است آنجا که می فرماید: منظورم (از این قیام) امر به معروف و نهی از منکر است.[7]
«مگر نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری نمی گردد. (اگر برای تغییر این وضعیت) مومن مشتاق دیدار پروردگارش باشد ( و جان خود را فدا کند) شایسته است.»[8]
البته علل و عوامل دیگری نیز در حادثه قیام امام حسین وجود دارد که به نوعی به یکی از سه عوامل بر می گردد. مانند طرح ترور امام در مکه و... .
نکته دیگر اینکه به نظر می رسد علت و انگیزه اصلی قیام امام حسین یک چیز بوده است و بقیه به منزله شاخه ها و زیر مجموعه آن علت اصلی می باشند و آن عبارتست از پاسداری از آئین اسلام و ترویج و گسترش آن در جامعه و تبیین و توضیح معارف آن برای مردم، و چون دین در واقع باز نمود فطرت و سرشت انسان است پس می توان از این هدف تعبیر به «بیداری و آگاهاندن مردم» نمود. چنانکه در زیارت اربعین امام حسین (ع) می خوانیم: (خدایا من شهادت می دهم که امام حسین) خون پاکش را در راه تو به خاک ریخت تا بندگانت را از جهالت و گمراهی نجات دهد[9].
[1]بحار، ج 44، ص 324 تا 329.
[2]وقعة الطف، ص 89.
[3] بحار، ج 44.
[4] بلاغت الحسین، ص 64- حیات الحسین، ج 2، ص 264.
[5] بلاغت الحسین، ص 65- طبری، ج 7، ص 24.
[6] مقتل الحسین مقرم، ص 184.

 

[7] حیات الحسین، ج 2، ص 264.
[8] همان، ج 3 ص 98.
[9] مفاتیح، زیارت اربعین.407

 

منبع:جام نیوز

 

جمعه 3 آذر 1387

 

امام حسین(ع) شاخص و معیار حق طلبی است

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


امام حسین(ع) شاخص و معیار حق طلبی است


کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت : امام حسین(ع) شاخص و معیار حق طلبی است.

 به گزارش خبرگزاری مهر، حجت السلام اسماعیل قبادی در پنجمین شب عزاداری سرور و سالار شهیدان حسین (ع) که در مسجد امام حسین(ع) روانسر برگزار شد گفت: امام حسین(ع) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد و ممتازی است که در دنیا بی‌نظیر بوده و این ویژگی باعث شده که تمام ابنا بشر از او و نهضتش به عظمت یاد ‌کنند و با شنیدن نحوه شهادت این بزگوار قلبشان بشکند.

 وی افزود: بنیان عزای امام حسین(ع) در ایران شکل‌ گرفته و سنی و شیعه در شهادت آن امام غمگین و ناراحت هستند که  در این خصوص اهل سنت شافعی از بقیه فرق پیشی گرفته‌اند، به عنوان نمونه کتاب روضه‌الشفا نوشته حاج ملاحسین کاشفی جزو کتاب‌های مشهور بوده که ذکر مصیبت حضرت حسین(ع) را بیشتر از این کتاب نقل کرده‌اند.

 حجت الاسلام قبادی تصریح کرد: انحصارگرایی موجب جدایی و تفرقه می‌شود و امام حسین(ع) متعلق به تمام بشریت است زیرا او برای نجات انسانیت ازگمراهی و پایداری آنان در مسیر حیات قیام کرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: ماندگاری نهضت امام حسین(ع) در تاریخ بی‌نظیر بوده و هست زیرا تمام شقاوت‌ها، بی‌رحمی‌ها و رفتار‌های ضدبشری در مقابلش قرار می‌گیرد ولی آنچه از امام می‌بینیم همه مردانگی، غیرت، شرف و رفتار‌های زیبای بشری است که به نمایش گذاشته می‌شود.

 وی در پایان گفت: اصطلاح «ثار الله» که در مورد امام حسین(ع) می‌گوییم یعنی این که خون خواه حسین(ع)، خدا است و هواخواه حقیقی خداوند ، حسین‌بن‌علی(ع) است

 لازم به ذکر است در ادامه  این مراسم مداحان به نوحه سرایی در وصف امام حسین(ع) و یاران باوفایش پرداختند و عزاداران نیز در سوگ و ماتم آن امام بر سر و سینه زدند و در پایان حضار بر سر سفره آن حضرت میهمان شدند.

بازدید رییس تبلیغات اسلامی روانسر از روستای تپه لری

 رییس تبلیغات اسلامی روانسرهم زمان با دهه اول محرم الحرام و به منظور بررسی وضعیت هیئت مذهبی روستای تپه لری از این منطقه بازدید کرد.

 حجت‌الاسلام رهبر محمدی ضمن تسلیت ایام محرم به حضار گفت: هیئات مذهبی جایگاه ومرکز ساماندهی و برنامه‌ریزی برای ایام محرم و سایر مناسبت‌های دینی و مذهبی هستند و مسئولان هیئات نیز باید با تلاش و اخلاص بیشتر در این زمینه تلاش کنند.


 وی افزود: تبلیغات اسلامی نیز با حمایت‌های فکری و فرهنگی در تمام مناسبت‌ها هیئات مذهبی را همراهی خواهد کرد و از هر گونه کمکی در این راه دریغ نمی‌کند.

منبع : mehrnews.com

 

جمعه 3 آذر 1398

 

مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع)، مهمترین علل گرایش جهانیان به مذهب تشیع است

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع)، مهمترین علل گرایش جهانیان به مذهب تشیع است    
 

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ «عصام العماد» استاد دانشگاه الازهر مصر در نشست ویژگی‌های مکتب اهل بیت(ع) که در نمایشگاه توانمندی‌های هیات‌های مذهبی استان قم برگزار شد، گفت: عظمت روز عاشورا و مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع) مردم آزاداندیش جهان را به خود جذب می‌کند.

وی تصریح کرد: در هیچ مکتبی چون شیعه برای ارتباط با خدا دلایل روشن و منطقی وجود ندارد و مکاتب برای ارایه مطلبی هیچ دلیل راسخ و متقنی ارایه نمی‌کنند.

العماد اضافه کرد: هر روزه بر تعداد افرادی که با مطالعه، تحقیق و بررسی به اسلام و تشیع گرایش پیدا می‌کنند، افزوده می‌شود.

استاد دانشگاه الازهر مصر تصریح کرد: اکثر کسانی که به شیعه گرایش پیدا می‌کنند از قشر فرهیخته و نخبه جامعه خود محسوب می‌شوند، بگونه‌ای که تعداد افراد شیعه شده از میان اساتید دانشگاه، ائمه جمعه، نویسندگان، هنرمندان و دانشجویان هستند.

وی بیان کرد: مکتب عاشورایی در افراد عشقی خدایی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود پیروان آن از همه زندگی و جان و مال خود در راه هدف و عشقی الهی بگذرند.

العماد در ادامه بر اهمیت مقوله مهدویت و حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: این امام عصر خود دلیل مشخصی برای حقانیت شیعه است بگونه‌ای که حتی در کتب پایه اهل سنت و وهابیت بر وجود و ظهور ایشان تاکید شده است.

وی حضرت ولیعصر(عج) را بزرگ‌ترین مبلغ دین و مکتب اهل بیت(ع) دانست و افزود: در هیچ کتاب اهل سنت و وهابیت و همچنین کتب دیگر ادیان و مکان بر وجود چهار خلیفه بعد از پیامبر(ص) اشاره نشده است.

استاد دانشگاه الازهر مصر تاکید کرد: این در حالی است که حتی در دو کتاب اصلی وهابیت و اهل سنت به صراحت بر وجود 12 معصوم بعد پیامبر (ص) به تصریح اشاره شده است.

وی در پایان به اهمیت واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: اهل بیت و امام حسین(ع) مصداق کامل آیه تطهیر و مودت هستند و قرآن بدون کربلا و کربلا بدون قرآن شناخته و معنا نخواهد شد.

منبع : mazaheb.com

 

جمعه 3 آذر 1391

 

تبعیت از رهبری صالح شایسته‌ترین پیام عاشورا است

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


 تبعیت از رهبری صالح شایسته‌ترین پیام عاشورا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: تبعیت از رهبری صالح در جامعه اسلامی نشانه و نمودی از ارزش و جایگاه اصیل فرهنگ عاشورایی است که باید برای همیشه حفظ شود.
 
 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در همایش استقبال از محرم که در شهر نمین برگزار شد، اظهار داشت: اگر در کربلا امام حسین (ع) را به خاطر هدایت و رهبری صالح و دفاع از حق مظلوم و تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رساندند امروز نیز تمام مستکبران می‌خواهند که پیروان آن حضرت را در تهدید و فشار قرار دهند و تبعیت از رهبری صالح را به انحراف بکشانند.

 وی تصریح کرد: در این شرایط و اوضاع که دشمن می‌خواهد هویت دینی و شیعی ما را دچار خدشه کند بهترین و شایسته‌ترین تمسک و توسل آن است که فرهنگ انتظار، عاشورا و ولایت را قدر بدانیم و بیش از گذشته خباثت دشمن را پاسخ دهیم.

 عاملی با یادآوری اینکه دشمنان ما امروز تلاش می‌کنند تا حیثیت شیعه و پیروان مکتب امام حسین (ع) را زیر سؤال ببرند، خاطرنشان کرد: ما نباید با اقدامات و حرکت‌های خود کوچک‌ترین بهانه‌ای به دست آنها بدهیم بلکه با صلابت و گرایش به اصیل‌ترین مبانی فرهنگی و عاشورایی سعی کنیم پیام عاشورا را به نحوی صحیح منتقل کنیم.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل با یادآوری اینکه احساساتی شدن مداحان گاه زمینه بیان برخی خرافات و بیان مسائل غیرواقعی را به وجود می‌آورد، بیان کرد: آنچه شایسته است در حادثه کربلا به آن توجه کنیم تبلور عقلانیت و زیبایی‌هایی است که هیچ‌وقت در حادثه کربلا و عاشورا مورد بی‌مهری قرار نمی‌گیرد.

 این مسئول از کربلا به عنوان مدرسه اهل بیت یاد کرد و ادامه داد: ‌عالم بشریت امروز به محتوا و زیبایی‌های این مدرسه نیاز دارد تا بتواند با تفکر یزیدی، ابوسفیانی و بسیاری از شیاطین و اهریمنان مقابله کند.

 وی ولایت‌پذیری و توجه به رهبری صالح را از برجستگی‌های حادثه کربلا برشمرد و یادآور شد:‌ آن حضرت در سخت‌ترین شرایط واجبات به ویژه نماز را ترک نکرد و در اوج غربت سعی کرد اصالت اسلام آن هم اسلام ناب محمدی را احیا کند.

 در این مراسم که جمعی از مداحان و پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی نمین حضور داشتند یکی از این پیشکسوتان و معتمدان در سخنانی گفت: اصالت عزاداری در منطقه نمین سال‌ها است که مورد مراقبت و پالایش واقعی قرار می‌گیرد تا مبادا در این مسیر انحراف و خللی ایجاد شود.

 ولی انصاری در ادامه سخنان خود افزود: مستکبران روزگار امروز به هر نحوه ممکن و با تبعیت از اندیشه فاسد یزید گونه سعی می‌کنند انقلاب اسلامی را تحت فشار قرار دهند که در این بحث آنچه مهم و اساسی به نظر می‌رسد دور شدن از برخی تفکرات انحرافی و ناصواب است.

 در این مراسم از 9 پیرغلام حسینی شهر نمین تجلیل شد و برنامه‌های متنوعی نیز در پاسداشت قیام حضرت سیدالشهدا اجرا شد.

امر به معروف و نهی از منکر پیام هیهات منه ذله امام حسین (ع) است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز گفت:‌ عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت به معنای حقیقی در شعار هیهات منه ذله امام حسین (ع) در دشت نینوا متبلور شد و آن حضرت توانست با گذشت از تمام سرمایه‌های خود در حفظ اسلام ناب تلاش کند.

 حجت‌الاسلام مهدی ستوده تصریح کرد: حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با معرفت و بصیرت کامل در مقابله با دشمنان کوتاهی و قصور نکرد بلکه از تمام وجودش مایه گذاشت تا در برابر یزیدیان زمان بایستد و به آنها اجازه کوچک‌ترین تعدی را ندهد.

منبع : farsnews.com

 

جمعه 26 آبان 1398

 

عاشورا و پیام برپایی نماز

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


عاشورا و پیام برپایی نماز

 در دين مقدس اسلام (نماز) در راس همه اعمال و عبادات قرار گرفته است چنانچه خداوند در اوصاف متقين كه بهترين بندگان اويند مى فرمايد:
 الذين يومنون بالغيب و يقيمون الصلوة .
 (پرهيزكاران ) كسانى هستند كه به غيب ( آنچه از حس ‍ پوشيده و پنهان است ) ايمانمى آورند و نماز را بر پا مى دارند.
 اين عبادت از آن چنان اهميتى برخوردار است كه نه تنها در دين اسلام بلكه در اديان گذشته و در شرايط انبياى پيشين نيز در راس همه برنامه ها و عبادات بوده است و لذا حضرت ابراهيم عليه السلام از خداوند براى خود و ذريه اش توفيق اقامه نماز را درخواست مى كند و مى گويد:
 (رب اجعلنى مقيم الصلوة و من ذريتى ...).

 و حضرت لقمان در به پا داشتن نماز به فرزندش توصيه مى كند:
 (يا بنى اقم الصلوة ...).
 و حضرت عيسى آن را از وظايف اوليه اش مى شمارد و مى گويد:
 و اوصانى بالصلوة و الزكاة ما دمت حيا؛ (تا زمانى كه زنده ام مرا به نماز و زكات توصيه كرده است ).
 خلاصه در اهميت نماز، همين بس كه معيار قبول و رد همه اعمال و عبادات ديگر معرفى شده است .
 براين اساس است كه حسين بن على عليه السلام با پيام و شعارش ، پيروانش بر اهميت نماز متوجه ساخته است و از ياران و اصحابش كه در حساسترين شرايط از نماز حمايت كرده و حتى براى اقامه تنها يك نماز، جانشان را فدا كرده اند، تقدير به عمل آورد است :
 ارجع اليهم فان استطعت ان توخرهم الى غدوة و تدفعهم عنا العشية لعلنا نصلى لربنا الليلة و ندعوه و نستغفره . (ابوالفضل به سوى آنان بر گرد و اگر توانستى همين امشب را مهلت بگير و جنگ را تا فردا صبح به تاخير بينداز اميد است تا ما امشب به نماز، دعا و استغفار با پروردگار مان بپردازيم ).
 فهو يعلم انى قد كنت احب الصلوة له و تلاوة كتابه و كثرة الدعاء و الاستغفار .
 (زيرا او مى داند كه من به نماز و قرائت قرآن و استغفار و مناجات پرودگار علاقه شديد دارم ).
 امام عليه السلام اين جمله را كه حاوى دو پيام و شعار مستقل در بيان اهميت نماز است ، عصر تاسوعا هنگامى كه دشمن به سوى خيمه ها حركت نمود، خطاب به برادرش ابوالفضل عليه السلام ايراد فرمود؛ زيرا در مرحله اول به وى دستور داد كه به سوى دشمن برود و علت حركت تا به هنگام آنان را سؤ ال كند و پاسخ آنان اين بود كه دستور جديد و اكيد از ابن زياد آمده است كه يا بايد همين الان جنگ شود يا بيعت با يزيد انجام گيرد.

 

 وقتى حضرت ابوالفضل اين پيام دشمن را به امام ابلاغ نمود، در مرحله دوم آن حضرت مجددا اين دستور را صادر فرمود. آرى قرار بود عصر تاسوعا جنگ شروع شود، ولى امام عليه السلام براى اهتمام بر نماز و قرائت قرآن از دشمن فرومايه اش در خواست مهلت نمود.
 ذكرت الصلاة جعلك الله من المصلين الذاكرين .

 (ابوثمامه ، نماز را به ياد آورى ، خدا تو را از نماز گزارانى كه به ياد خدا هستند، قرار بدهد ).
 نعم ، هذا اول وقتها، سلوهم ان يكفوا عنا حتى نصلى .
 (آرى اينك اول وقت نماز است ، از دشمن بخواهيد دست از جنگ بردارد تا نماز خود را به جاى آوريم ).
 امام عليه السلام اين جمله را كه مانند جمله قبل ، مركب از دو شعار است ، در پاسخ (ابوثمامه صيداوى ) يكى از ياران وفادارش ‍ فرمود، آنگاه كه او را در حال شدت جنگ متوجه گرديد كه اول ظهر است ، لذا به آن حضرت عرض نمود:

 (بنفسى انت ؛ جانم به قربانت )، گرچه اين مردم به حملات خود ادامه مى دهند، ولى به خدا سوگند! تا مرا نكشته اند نمى توانند بر تو دست يابند و من دوست دارم آنگاه به لقاى خدايم نايل شوم كه اين يك نماز آخر را هم با امامت شما به جاى آورده باشم .
 (نعم ، انت امامى فى الجنة ).
 (سعيد! آرى تو پيش از من در بهشت برين هستى ).
 روز عاشورا براى اداى نماز ظهر، پيشنهاد آتش بس از سوى حسين بن على عليه السلام عملا مورد موافقت قرار نگرفت و آن حضرت بدون توجه به تيرباران دشمن در بيرون خيمه ها و در مقابل صفوف اهل كوفه ، به نماز ايستاد و چند تن از ياران با وفايش از جمله (سعيد بن عبدالله ) و (عمروبن قرظه كعبى ) در پيش روى آن حضرت ايستادند و سينه خود را سپر كردند و در اثر تيرهايى كه به سرو سينه آنان اصابت نمود، پس از نماز به روى خاك افتادند و به شهادت رسيدند.
 سعيد، پس از نماز آن حضرت كه با ضعف شديد و با پيكر خون آلود افتاده بود، چشمش را باز كرد و امام را در كنارش ديد كه در روى زمين نشسته و خاك و خون از صورت وى پاك مى كنند، در مقابل اين محبت امام عليه السلام كه سر از پا نمى شناخت ، چنين عرض كرد: اوفيت يا ابن رسول الله صل الله عليه و آله وسلم ؛ اى فرزند رسول خدا آيا من وظيفه خود را به نيكى انجام دادم ؟.
 امام عليه السلام هم در پاسخ وى فرمود: آرى تو پيش از من در بهشت (برين ) هستى .
 نعم ، انت امامى فى الجنة ، فاقرء رسول الله صل الله عليه و آله وسلم منى السلام و اعلمه انى فى الاثر .
 (عمرو تو نيز پيش از من در بهشت برين هستى ، از من به رسول خدا صل الله عليه وآله و سلم سلام برسان و به ايشان عرض كن كه من نيز در پشت سر تو به سوى او خواهم شتافت ).
 عمروبن قرظه كه در كنار سعيد، افتاده بود و مكالمه او و امام را مى شنيد كه چگونه آن حضرت به وى ، وعده حتمى بهشت مى دهد، او نيز از آن حضرت همان سؤ ال را نمود كه (اوفيت يابن رسول الله ؟؛ من هم وظيفه خود را به نيكى انجام دادم ؟ )
 امام هم در پاسخ وى همان جواب را داد كه به سعيد داده بود و اين جمله را نيز اضافه نمود كه : (سلام مرا به رسول خدا برسان و به او عرض كردم من حسين لحظات ديگر عازم ديدار تو هستم ).

www.ashoora.ir

 

جمعه 26 آبان 1398

 

ده ‏پيام عاشورا

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


ده ‏پيام عاشورا

السلام عليك يا ابا عبدالله(ع)
 محرّم براى ما «فروردين جان‏» است و عاشورا براى ما «بهار ايمان‏».
هرجا كه شيعه‏اى زندگى مى‏كند، در اين ايّام با عطر عاشورا معطّر مى‏شود و دلش بى‏ قرار كربلا می ‏گردد و با حضور در مجالس حسينى و دسته‏هاى عزادارى و حسينيه‏ها و با سوگوارى و عرض ادب به ساحت ‏حضرت ابا عبدالله(ع) جان تازه‏اى مى‏گيرد و با اهل بيت عصمت و سالار شهيدان و شهداى كربلا پيوند مى‏خورد.
 مكتب عاشورا، دانشگاه عزّت و حماسه و ايمان است و ما هم افتخار مى‏كنيم كه در اين مدرسه عشق و ايثار، ثبت نام كنيم و درس‏هاى آن را بياموزيم و در زندگى به كار بنديم.
 عاشوراى حسينى براى ما درس‏ها و پيام‏هاى بسيارى دارد. ده پيام از اين قيام را مرور مى‏كنيم:
 1 - عزّت و سر بلندى مسلمان، در سايه جهاد و شهادت و مبارزه در راه حقّ و عدالت است. مرگ شرافتمندانه در اين راه، «حيات ابدى‏» است و زندگى با خوارى و خفت تن ‏دادن به زبونى و ذلت، «مرگ تدريجى‏» است.
 2 - تكليف يك مسلمان متعهّد، دفاع از ارزش‏هاى دينى، دعوت به پاكى و نيكى، «امر به معروف و نهى ازمنكر» ، اصلاح جامعه و مبارزه با مفاسد و منكرات و انحرافات است و اگر اين فريضه ترك شود، بدان مسلّط مى‏شوند و سقوط جامعه حتمى است. قيام كربلا براى عمل به همين تكليف بود.
 3 - شهادت‏ طلبى، سلاحى است كه هر امّتى به آن مسلّح شود، شكست ‏ناپذير مى‏گردد. خون بر شمشير پيروز است و شهيدان راه خدا زندگان هميشه تاريخ و سرمايه‏هاى الهام بخش جوامعند. پس براى عزّت يك جامعه، بايد «فرهنگ شهادت‏طلبى‏» را ترويج كرد.
 4 - فلسفه قيام كربلا، احياى دين و ترويج نماز و گسترش معنويّات و مبارزه با منكرات است. پيروان اباعبدالله(ع) با ايمان و عمل و تقوا و جهاد خويش، نشان مى‏دهند كه اين فلسفه را شناخته و آن را پذيرفته‏اند و در راه آن تلاش مى‏كنند.
 5 - براى يك مسلمان، بالاتر از هر چيز، عمل به وظيفه و انجام تكليف است، هرچه باشد و هر جا باشد، چه با فتح نظامى، چه با شهادت، چه با ماندن، چه با رفتن، چه با فرياد، چه با سكوت، قيام براى خدا شكست ندارد و هر كه به «وظيفه‏» عمل كند، پيروز است، هر چند در ظاهر شكست ‏بخورد.
 6 - مدعيان مسلمانى بسيارند. امّا در صحنه امتحان است كه مؤمنان صادق و مدّعيان دروغين و منافق شناخته مى‏شوند. آنان كه در جبهه نبرد حقّ و باطل، به هر بهانه‏اى امام حقّ را يارى نكنند و خود را كنار بكشند و به گوشه عافيت و راحت ‏بخزند، مردود شدگان اين امتحانند، هر چند سابقه درخشان ايمانى و انقلابى داشته باشند.
 7 - اگر چهره‏هاى شاخص و افراد نافذ و مورد توجّه جامعه - «خواص امّت‏» - در لحظه‏هاى حسّاس به وظيفه خود عمل نكنند، جامعه را به ذلّت و حيرت و افكار را به انحراف و اسلام و تشيّع را به انزوا مى‏كشانند. «رسالت‏ خواص‏» ، بسى سنگين است و تكليف آگاهان، بسى خطير و حسّاس!
 8 - شيعيان حسين(ع) و پيروان فرهنگ عاشورا، هرگز با دشمنان اسلام و مسلمين سازنش نمى‏كنند و عزّت و سربلندى خود را به زندگى حقّيرانه و بردگى ستم كاران و جباران نمى‏فروشند. جان مى‏دهند، ولى دين و ايمان و شرافت را از دست نمى‏دهند.
 9 – عزا دارى براى امام حسين(ع) و شهداى كربلا و اهل بيت مظلوم، نشانه هم دلى و هم راهى و هم گامى با حماسه آفرينان عاشوراست. زنده‏ نگه‏ داشتن عاشورا، رمز بقاى اين حماسه جاويد است و سلاح اشك، فرياد مظلوميّت ‏بر ضد ظالمان است.
 10 - آنان كه به حكومت ظالمان و فاسدان تن بدهند و در برابر فساد و ظلم و بدعت و تحريف، سكوت و سازش كنند و جان خود را بيش از دين و عزّت و شرف، دوست‏ بدارند، ذلّت دنيوى و عذاب اخروى و خشم خدا و نفرين خلق خدا را براى خود مى‏خرند. شعار عاشوراييان «هيهات منّا الذّله‏» است و مدالشان عزّت و آزادگى.
 خدايا!...
 ما را در شناخت درس‏ها و پيام‏هاى قيام عاشورا و عمل به وظيفه، موفق بدار.
 افتخار همدلى با اهل‏بيت(ع) و همراهى با قرآن و عترت را از ما مگير.
 ما را به زيارت و شفاعت «حسين ‏بن ‏على‏»(ع) برسان.
 سلام بر حسين(ع) و يارانش،
درود بر دوستان و پيروان و عزادارانش. 
 جواد محدثى
منابع:
ماهنامه دیدار آشنا
www.rasekhoon.net
 

جمعه 26 آبان 1398

 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

مطالب گذشته

·

حجاب ارسال در : 1398/11/18 19:15

·

آیامیدانید ...؟ 4 ارسال در : 1398/05/10 20:26

·

آیا در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟ ارسال در : 1398/05/01 16:02

·

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس ارسال در : 1398/05/01 15:58

·

دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان که در شب اربعین سنگ تمام گذاشتند!+ تصاویر ارسال در : 1398/04/29 18:37

·

روابط دختر وپسر از دیدگاه قرآن ارسال در : 1398/04/29 18:31

·

شباهت نظر رهبر انقلاب و پناهیان در مورد فرج و تحول در جهان ارسال در : 1398/04/28 16:50

·

داستان اراده محکم و همت بلند یک دختر ارسال در : 1398/04/23 17:18

·

داستان جالب عابد و سگ ارسال در : 1398/04/23 17:17

·

عشق واقعی... ارسال در : 1398/04/23 17:15

·

حکایت حمایت از حامیان حضرت علی(ع) ارسال در : 1398/04/23 17:09

·

عابد و شیطان ارسال در : 1398/04/23 17:08

·

تمنا ارسال در : 1398/04/23 17:07

·

تلخ ارسال در : 1398/04/23 17:05

·

چهار سخنی که زاهد را تکان داد! ارسال در : 1398/04/23 17:00

·

ماجرای امید بخش ترین آیه قرآن ارسال در : 1398/04/23 16:55

·

شیطان و فرعون ارسال در : 1398/04/23 16:52

·

داستان جالب بهلول و شکستن سر استاد ارسال در : 1398/04/23 16:34

·

حکایت آن درخت ارسال در : 1398/04/23 16:27

·

حدیثی زیبا ارسال در : 1398/04/20 18:16




لطفا برای بهبودی وبلاگ نظر بدهید و اگر مطلبی دارید که مفید است به abdekhodam@yahoo.com ایمیل کنید تا با نام خودتان در وبلاگ درج شود ، با تشکر ، یا علی .



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تحفۀ هوشیاری و آدرس tohfeyehushyari.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








>